Tjerk Smeets marketing manager KNBSB
English
NIEUWEGEIN -
Tjerk Smeets wordt per 1 november de marketing manager van de Koninklijke Nederlandse Baseball en Softball Bond, zo maakte de KNBSB vandaag, donderdag 14 oktober, bekend.
Smeets, die vorige maand werd benoemd tot Hoofd Coach van RCH-Pinguïns, wordt verantwoordelijk voor de marketing, zowel bij de topsport (nationale teams) als de breedtesport.
Smeets rondde in 2005 de opleiding sportmarketing aan de Johan Cruijff University af.
Daarna was hij werkzaam als European Marketing Coordinator bij Under Armour.
Smeets: ,,Dit is een leuke en uitdagende mogelijkheid om werk en passie samen te voegen.''
...Tjerk Smeets marketing manager... (© Foto: Henk Seppen) |
Na afloop van dit seizoen nam Smeets, die uitkwam voor Corendon Kinheim, afscheid als speler.
Kort daarna werd hij benoemd tot Hoofd Coach van RCH-Pinguïns, dat uitkomt in de Overgangsklasse.
Nadat hij zijn honkbal-carrière was begonnen bij het Amsterdamse ABC en vervolgens uitkwam voor TIW-Survivors in Diemen debuteerde Smeets in 1999 in de Hoofdklasse als speler van Amsterdam Pirates.
Na zeven seizoenen (1999-2005) in Amsterdam te hebben gespeeld voegde Smeets nog vijf seizoenen toe bij Corendon Kinheim, met wie hij tweemaal landskampioen werd.
Dit jaar maakte Smeets zijn coachdebuut als Bullpen Coach in de staf van Manager Jim Stoeckel bij het Nederlands Honkbal Team.
Smeets was één van de deelnemers aan de eerste door het NOC*NSF gecertificeerde cursus Trainer-Coach, kwalificatie 4, waarbij (oud-)internationals worden opgeleid voor een coachfunctie op het hoogste niveau.
In 2000 debuteerde Smeets in het Nederlands Honkbal Team.
Hij keerde terug in Oranje in 2003 en 2005 en werd vanaf 2006 één van de vaste spelers in Oranje, waarna hij begin 2009 een punt achter zijn interlandloopbaan zette.
Bondsdirecteur Hans Meijer is blij met de komst van Smeets.
,,Ik ben verheugd dat wij deze voor de bond belangrijke marketingfunctie met Tjerk Smeets kunnen invullen'', stelt Meijer in het persbericht.
,,Het nieuwe sportaanbod BeeBall en G-honkbal kunnen nu professioneel in de markt worden gezet.
Het vinden van sponsors en partners voor onze programma's honkbal en softbal krijgt met zijn aanstelling de aandacht die daarvoor nodig is'', vulde Meijer aan.
(14 oktober)
|